tag:blogger.com,1999:blog-2868116896761160360.post2274780873153911839..comments2024-02-23T10:20:57.223+01:00Comments on Discountliv & Luksusdrømme: Åbne bloggere og tavse magasinerVibekehttp://www.blogger.com/profile/14841985308643948487noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-2868116896761160360.post-71678188840278589242010-09-08T11:28:06.259+02:002010-09-08T11:28:06.259+02:00Frede: hvilke falder ikke?
- VibekeFrede: hvilke falder ikke?<br /><br /> - VibekeVibekehttps://www.blogger.com/profile/14841985308643948487noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2868116896761160360.post-84626729442593382582010-09-08T11:22:37.851+02:002010-09-08T11:22:37.851+02:00Frede: Nu er der jo forskellige måder at skrive ny...Frede: Nu er der jo forskellige måder at skrive nyheder på, det behøver jo ikke ligne reklame, hvilket jeg virkelig synes, det gør. Det samme gælder omtale af produkter. <br /><br />Jeg tror godt, jeg ved, hvor du vil hen, men jeg må indrømme, at jeg har en smule svært ved at se journalistikken i modejournalistik hos de danske magasiner. <br /><br />Linn: Tak :)<br /> <br /> - VibekeVibekehttps://www.blogger.com/profile/14841985308643948487noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2868116896761160360.post-88586953161552214742010-09-07T13:04:33.898+02:002010-09-07T13:04:33.898+02:00Godt indlæg. Det kan man altså ikke snakke for lid...Godt indlæg. Det kan man altså ikke snakke for lidt om!Linnhttps://www.blogger.com/profile/08360486223319153829noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2868116896761160360.post-179410422111596242010-09-06T20:38:34.976+02:002010-09-06T20:38:34.976+02:00God pointe.
Dog skal nyhedsværdien ikke undervuder...God pointe.<br />Dog skal nyhedsværdien ikke undervuderes, Medina er hot og Reebok er et mærke der i lang tid har været vist her og der. Så der er da en reel nyhedsværdi i det her samarbejde og jeg er sikker på at de pågældende magasiner da ikke vil lade deres læsere undvære nyheder.. Men på trods af det, så er jeg helt enig, for på en blog kan kritikken rettes mod en person og på et magasin ender kritik-mailen i en bunke et sted...<br />Mht. negativ omtale så kan jeg delvist godt forstå at magasinerne måske vælger kun at omtale positivt, da det ville være en kedelig stemning at sprede, hvis der var et skod produkt der fyldte side efter side - og igen vil jeg selvfølgelig mene at journalisterne stadig skal forholde sig kritisk over for produkterne. Og mht. 'månedens favoritter så er det jo begrænset hvor mange nye make-up produkter der fx. bliver lanceret om måneden, så derfor kan jeg da sagtens forstå at der kommer en ny mascara med, selv om der er blevet vist en mascara i forgående nummer - igen nyhedsværdi, hvis det er en ny mascara.<br />Pyha en smøre, vil gerne understrege at jeg er meget enig i din pointe Vibeke, men der er stadig nogle andre faktorer der spiller ind, i og med at magasinerne laver magasiner til læserne, som jo gerne vil have nye, aktuelle og ikke mindst gode ting at kigge på.<br />Og så er det altså ikke alle magasiner hvis læsertal falder ;)<br />Knus FredeFredesbloghttps://www.blogger.com/profile/05615463872005130911noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2868116896761160360.post-74806919147684519772010-09-05T17:23:28.481+02:002010-09-05T17:23:28.481+02:00Ja, lige præcis. Det er som om de er extra efter o...Ja, lige præcis. Det er som om de er extra efter os fordi vi ikke er "uddannede" bloggere. Vi er langt mere troværdige og åben omkring det (og debatere det) end bladene. De er, som du nævner, fuldstændigt tavse.Miss Jeanetthttps://www.blogger.com/profile/00019432922019013457noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2868116896761160360.post-48285636944474785342010-09-05T10:18:10.673+02:002010-09-05T10:18:10.673+02:00Kristine: Du har helt ret, jeg er også holdt op me...Kristine: Du har helt ret, jeg er også holdt op med at købe magasiner, men det er jo lidt svært ikke at besøge deres hjemmeside, når fx clamour4glamour ligger der...<br /><br />Tine: tak :)<br /><br />Jeanett: Ja, skønhedssektionen er rigtig slem. Og dit eksempel er da nærmest komisk. Det er også lidt sjovt set i lyset af, at vi bloggere har fået tæsk for at være amatører... <br /><br />Kender godt det med man har lavet et langt svar som så forsvinder. <br /><br /> - VibekeVibekehttps://www.blogger.com/profile/14841985308643948487noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2868116896761160360.post-73132869894580612742010-09-04T23:44:44.973+02:002010-09-04T23:44:44.973+02:00Æv, havde skrevet en halv-lang kommentar og så gik...Æv, havde skrevet en halv-lang kommentar og så gik mit internet lige ned da jeg trykkede "send kommentar". Fedt. Jeg prøver lige igen...<br /><br />Jeg er meget enig med dig omkring magasinerne. Hvis der er nogen der trænger til at se sig selv i spejlet, så er det dem. Jeg synes især tit at skøndheds-sektionen i bladene stinker langt væk af skjult reklame. Jeg har endda spottet at den samme skønhedsredaktør i løbet af 6 måneder nåede at kåre 3 forskellige mascaraer som hendes personlige favorit og MUST have. Enten så skifter hun mascara mærke som vi andre skifter undertøj eller også så "kåre" hun en ny mascara som must have hver gang redaktionen får tilsendt et læs mascara fra et random mærke. Det virker på mig super useriøst og meget utroværdigt. Dette er bla en af grundene til jeg ikke rigtig køber magasiner andet end når jeg skal ha' underholdning på et fly, når jeg rejser 2 gange om året. No wonder at deres læsertal styrtdykker.Miss Jeanetthttps://www.blogger.com/profile/00019432922019013457noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2868116896761160360.post-70496916387881398782010-09-04T23:42:23.676+02:002010-09-04T23:42:23.676+02:00Kanon godt indlæg! High five!Kanon godt indlæg! High five!Tinehttps://www.blogger.com/profile/07357711769886410239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2868116896761160360.post-25427187293911327602010-09-04T23:33:51.534+02:002010-09-04T23:33:51.534+02:00Spot on, Vibeke. Meget relevant emne du her bringe...Spot on, Vibeke. Meget relevant emne du her bringer op. Jeg er selv inde på noget af det samme i mit indlæg i debatten på clamour4glamour, og uden at jeg skal trætte nogen med en gentagelse, så er min konklusion, at man reelt kun har et valg, nemlig "vote by feet", da det er det eneste magasinerne forstår. De læserbreve de trykker er jo oftest "hurra et fantastisk blad" eller lign. For ja, er der nogen der ukritisk skriver af fra pressematerialet eller tager på betalte spa-ophold, så er det da modemagasinerne.Kristinenoreply@blogger.com