Sider


fredag den 27. marts 2009

Peter Jensen vs Grønland

Jeg hørte lige i P3 nyhederne, at Grønland beskylder Peter Jensen for plagiat pga. hans a/w kollektion . Man kan tydelig se, hvor inspirationen er fra, men er det okay at blive fornærmet over det? Selvom de fine støvler er kopier af de grønlandske kamikker, synes jeg samtidig at Peter Jensen er god til at kreditere Grønland, og jeg opfatter kollektionen som en hyldest og ikke tyveri. Hvad synes du er Peter Jensen en tyv eller Grønland hysterisk? Man kan læse mere her


style.com

1 kommentar:

  1. Jeg er født og opvokset i Grønland dvs grønlænder :),
    jeg syntens det er en hyldest at Peter Jensen har lavet de støvler med sådan en inspiration og har ramt rigtigt hvad angår design på støvlerne. Jeg er selv helt vilde med støvlerne :)
    Jeg kan ikke forstå hvorfor nogen tager det som en fornærmelse, det bringer jo Grønland ud i verden på en måde. Jeg er personlig stolt af at nogen har taget vores nationaldrag som inspiration, jeg tror ardeles ikke at Peter Jensen har lavet de støvler for at støde eller fornærme Grønland, men fordi han syntes godt om vores land :)

    MVh
    - håbefuld kommende ejer af kamik støvlerne ;)
    Isabelle Ringsted, Sisimiut Grønland :)

    SvarSlet

BILLEDER/PICTURES

Medmindre andet er angivet tilhører billederne på denne blog mig. Billeder jeg ikke selv har taget bliver krediteret i relevante indlæg. Har jeg lånt et billede fra dig, som du ikke vil have jeg bruger, så send en mail. Hvis du låner billeder fra denne blog, så vær venlig at krediter

Unless else is stated the pictures belong to me. The pictures that do not belong to me will be credited in the relevant post . If you do not want me to use a picture that belongs to you, please send a email. If you borrow pictures from this blog, please credit.