Sider


mandag den 2. november 2009

4 x musik

I fredags var kæresten og jeg i TP (musikmarked), vi kan nemlig godt shoppe musik, film og bøger sammen, men glem alt om tøj og sko. Jeg var rimelig målrettet, da jeg skulle have the Flaming Lips' nyeste album Embryonic, desuden var jeg blevet inspireret af Beam, for jeg elsker cd'er, og jeg downloader faktisk kun gratis (lovlig) musik, hvis jeg køber det, er det på cd-form. Jeg fik lige kigget i TPs tilbudsavis på nettet og så, at der var Coldplay albums til 30kr stykket, så der var der lige mulighed for at få købt "A Rush of Blood to the Head", som manglede derhjemme. Kæresten fandt desuden noget Eels og Led Zeppelin og noget film til ca 50kr stykket.

Søndag var jeg lige forbi stereo studio (som jeg generelt synes er rigtig rodet) og hapsede Green Days "Dookie" til 25kr og et Yeah Yeah Yeahs album til 40kr. Det er virkelig sjældent, at jeg gider betale fuld pris for en cd. Det er kun som, når Flamings Lips (yndlingsbandet) kommer noget nyt eller lign. Af mine yndlingstilbud er stadig Kings of Leon, hvor man kan få deres to første albums for 70kr i alt. Det er jo lige før, jeg køber dem bare for at have back ups.





Hvis jeg lige skal komme med en kort anmeldelse, så lyder Embyonic meget som Flaming Lips - måske som det gamle. Det er havde helt sikkert den følelse, som de andre albums giver mig, det lidt drømmende melankolske men skøre univers. Jeg savnede dog lidt, at ikke var et eneste syng med nummer, og jeg er lidt spændt på koncerten på lørdag. Jeg vil give det 4 ud af 6 stjerner, hvor Yoshimi Battles the Pink Robots ville få 6 ud af 6.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

BILLEDER/PICTURES

Medmindre andet er angivet tilhører billederne på denne blog mig. Billeder jeg ikke selv har taget bliver krediteret i relevante indlæg. Har jeg lånt et billede fra dig, som du ikke vil have jeg bruger, så send en mail. Hvis du låner billeder fra denne blog, så vær venlig at krediter

Unless else is stated the pictures belong to me. The pictures that do not belong to me will be credited in the relevant post . If you do not want me to use a picture that belongs to you, please send a email. If you borrow pictures from this blog, please credit.