Sider


torsdag den 12. marts 2009

DIY: Opdatering af støvler

Jeg har nogle flade, korte billige støvler fra føtex. De er egentlige ret gode at gå i, men de er vanvittige kedelige, så nu overvejer jeg at opdatere dem lidt med nogle nittter. Min første tanke var at bruge rigtige pyramidenitter, men jeg tror ikke, det bliver så pænt pga støvlernes materiale. Jeg har nogle runde strygenitter, som jeg har leget lidt med, og her hvad jeg overvejer lige nu.




Øverst skal de selvfølgelig hele vejen rundt, og de skal også ligge lige, men materialet var meget glat. Jeg kan egentlig godt lide det, men der mangler noget foran, det er bare svært at gøre så meget, der fordi det rynker der.

Man kan godt få pyramidestrygenitter, men jeg synes bare de er for dyre 14,90 for 9 stks og så er porto 29kr. Så hellere forsøge sig med de rigtige


fra hobbyvarer.dk


En sidste mulighed, jeg overvejer, er at købe nogle små strygenitter, ligesom jeg brugte til min ankelstøvler og så lave et mønster af dem.

Jeg er gået lidt i tænkeboks, hvad synes du?

EDIT: her er lidt mere inspiration


6 kommentarer:

  1. jeg synes det ser rigtig cool ud med nitter ude på snuden. især fordi stryenitterne ikke er så "punk" som pyramidenitterne går det fint an. go for it.

    SvarSlet
  2. Øj! Er det dine støvler? Jeg har længe ledt efter nogle flade, sorte støvler, som ikke kostede en krig. Er det meget længe siden du har købt dem?? Det er jo en genial ide med nitterne!

    Acie

    SvarSlet
  3. @ Sidsel: Ja, jeg tror også der kommer nitter ud på snuden.

    @Acie: Det er nok et år siden jeg købte dem, dengang kostede de 50kr. Men jeg så dem til 75kr fornyligt i føtex, så mon ikke de er til at finde. Det er selvfølgelig ikke læder, men jeg går godt i dem.

    - Vibeke

    SvarSlet
  4. Hvor på nettet køber du nitterne?
    /Maria

    SvarSlet
  5. Strygenitterne er købt i panduro hobby 18kr for 50stk. De skal stryges eller i dette tilfælde limes på (jeg bruger superlim fra tiger). Pyramidestrygenitterne er fra hobbyvarer.dk, men dem har jeg ingen erfaring med.

    - Vibeke

    SvarSlet
  6. Ok - tak for det :)

    SvarSlet

BILLEDER/PICTURES

Medmindre andet er angivet tilhører billederne på denne blog mig. Billeder jeg ikke selv har taget bliver krediteret i relevante indlæg. Har jeg lånt et billede fra dig, som du ikke vil have jeg bruger, så send en mail. Hvis du låner billeder fra denne blog, så vær venlig at krediter

Unless else is stated the pictures belong to me. The pictures that do not belong to me will be credited in the relevant post . If you do not want me to use a picture that belongs to you, please send a email. If you borrow pictures from this blog, please credit.