Sider


tirsdag den 12. maj 2009

Butikker man normalt ikke kommer i

Jeg er sikkert ikke den eneste, der styrer en stor bue udenom visse tøjbutikker, fordi tøjet virkelig ikke er ens stil. Her hører The New Yorker til hos mig. Jeg føler mig meget hurtigt gammel, hvis jeg bare kommer i nærheden af den, men i weekenden så jeg frygten i øjnene, og hvis man kan se bort fra alt "poptøs"-tøjet (ja undskyld), så kan man være heldig, nu købte jeg ikke noget, men der var flere ting jeg godt kunne havde købt.

Jeg har desværre ikke billeder, men jeg fandt en kort hvid denimjakke til blot 129kr. Der var også flade gladiatorsandaler til 145kr og nogle flade lyse ankelstøvler med remme til ca. 250kr (ikke i læder), samt nogle svagt lyserøde ballerinaer til ca 80kr, der desværre ikke var tilbage i min størrelse.

Er der andre, der har fundet fine ting i butikker, I normalt ikke kommer?

12 kommentarer:

  1. Jeg har det lidt på samme måde med New Yorker, men de har nogle ganske fine ting ind imellem.

    I dag bevægede jeg mig selv dybere rundt inde i UO på strøget, selvom jeg normalt ikke ville betegne det som min smag.
    Men jeg faldt over flere ting, desværre lidt over SU-klassen.

    SvarSlet
  2. Har i en årrække styret uden om BikBok's butikker. Tror det kommer sig af at alle pigerne i min klasse i folkeskolen engang rendte rundt i de der sweatshirts hvor der stod bikbok på foran.
    /L

    SvarSlet
  3. Jeg forvildelde mig ind i Tøj & Sko for ikke så længe siden, for at udfordre mine fordomme. Men jeg gik hurtigt igen, tomhændet. Og jeg checkede at ingen havde set mig gå derind...

    Normalvis går jeg i en stor bue udenom BikBok. Jeg kiggede engang på et par bukser derinde. De gik helt ned i en størrelse xxs, men de førte dem ikke i xl. Det blev jeg lidt fornærmet over, og har ikke været der siden, når de nu kun byder 14-årige velkommen i sortimentet.

    Men tjo, måske fordommen skulle udfordres igen.. lol

    SvarSlet
  4. @Scient.hybrid: Åh ja der kan jeg også godt finde ting som jeg har ikke lige har råd til.

    @Lotte: Bik bok forsøger vist også at skifte image, men jeg synes ikke rigtig det har virket.

    @Fkr.BlaBla: Tøj&sko har jeg faktisk fundet ting i, men det er også flere år siden jeg har været der. Ja, jeg troede egentlig, at Bik Bok havde ændret sig, men det er det samme, og så synes jeg, det er dyrt ift, hvad man får.

    - Vibeke

    SvarSlet
  5. Jeg var mere end almindelig glad for tøj&sko da jeg boede i Odense, har købt en del strømper/strømpebukser der og så fandt jeg min vinterjakke i den butik sidste år, efter at have gennemtrawlet samtlige tøjbutikker i Odense centrum uden held.

    Mine vinterstøvler fandt jeg også der, men dem har jeg været knap så glade for, da de kostede mig et besøg på røntgenafdelingen på OUH, men det er en helt anden historie.

    SvarSlet
  6. Jeg må indrømme, at jeg faktisk har fået fat i nogle fund.. fra Kvickly, gennem tiden. For kort tid siden fandt jeg en let, casual bondeskjorte, med meget let flæse ved halsen. Til 30kr. Og på grund af kvaliteten, kan man slet ikke se at det er Kvicklys.Det er jeg ganske tilfreds med, man må jo spare hvor man kan ;)

    SvarSlet
  7. Føtex og Kvickly er faktisk ikke helt dumme, når det kommer til billige sko, og sportstøj, som de af og til har på tilbud.
    Jeg har også fundet fine festtoppe i Føtex.
    Og det er jo det samme de har i Tøj & Sko, men jeg kan bare ikke overskue så meget rod på en gang.

    SvarSlet
  8. Ja, jeg har da heller ikke lagt skjul på at jeg også finder ting i Føtex ;) Og forresten tak for kommentarerne til dette indlæg, det mindede mig om hvorfor jeg blogger :)


    @:Scient.Hybrid, øv det lyder ikke rart. Og så jeg kom lige til at tænke på at jeg skal have nye vinterstøvler i år, men det er vist lidt for tidligt;)

    @kbo. Næ, så blev du læser nr. 50 :) velkommen til :) Og ja, man må spare hvor det er muligt.

    @Frk.BlaBla, ja det med overskueligheden gælder vist alle steder. Jeg får fx. aldrig købt noget i H&M på amagertorv, fordi jeg bare ikke kan overskue den, men normalt har jeg jo ikke svært ved at finde noget.

    - Vibeke

    SvarSlet
  9. jeg hader normalt neyworker. virkelig.
    men det er faktisk lykkedes mig at finde de perfekte gladiator sandaler derinde.

    jeg finder tit cardigans og sko i føtex derudover, har ikke så store forventninger og det genere mig ikke at det så går lidt hurtiger i stykker.

    SvarSlet
  10. @Kim: Det var nok de sandaler jeg også kiggede på , dem var jeg lige ved at købe.

    - Vibeke

    SvarSlet
  11. Først: Jeg ELSKER din blog, den er vikrelig super! :D

    Jeg havde det også sådan med Sparkz, New Yorker og Bikbok - men jeg må sige, at efter en tur i Roskilde, hvor der var -70% i en Sparkz butik fandt jeg faktisk et par ganske fine ting - der faktisk slet ikke var så poppet.

    New Yorker og jeg blev forenet efter en tur til Flensburg, hvor jeg bl.a. fandt et par super fine, humoristiske, behagelige og billige t-shirts. Pludselig var jeg ikke længere så skeptisk der (;

    Og Bikbok i Malmö var for mig et besøg værd - især fordi de koster det samme i danske og svenske priser (koster et par bukser f.eks. 499 DKK koster de også 499 svenske) - hvilket jo er super fordelagtigt med den nuværende kurs. Og de havde faktisk en hel del fine ting! :D

    @FrkBlabla: Det var så der, hvor jeg tit irriterer mig over det modsatte (genrelt irriterer det mig bare når tøjet ikke er der mindre end small).. Men jeg fatter bare ikke, hvorfor det ikke ville være muligt at lave tøjet i alt fra xxs-xxl eller sådan noget i den retning - så ville de vel alligevel nå et meget bredere "spektrum" af købere (:

    SvarSlet
  12. Hej Dedree

    Mange tak :)

    Jeg har også kigget lidt i sparkz enkelte gange og fundet nogle interessante ting. Det er sjovt at tænke på alle de ting, man går glip af, fordi butikken image ikke rigtig passer en. Når det er sagt, er det sjældent, jeg kan være i de butikker lang tid af gangen ;)

    - Vibeke

    SvarSlet

BILLEDER/PICTURES

Medmindre andet er angivet tilhører billederne på denne blog mig. Billeder jeg ikke selv har taget bliver krediteret i relevante indlæg. Har jeg lånt et billede fra dig, som du ikke vil have jeg bruger, så send en mail. Hvis du låner billeder fra denne blog, så vær venlig at krediter

Unless else is stated the pictures belong to me. The pictures that do not belong to me will be credited in the relevant post . If you do not want me to use a picture that belongs to you, please send a email. If you borrow pictures from this blog, please credit.