Sider


torsdag den 7. oktober 2010

Logona hårfarve anmeldelse

Ja, jeg farvede mit hår forleden og tænkte, jeg ville komme med en lille anmeldelse af hårfarven. Jeg har ikke lige nogle billeder af resultatet, for det første er jeg stadig syg, og mit hår er ikke særlig lækkert lige nu, hvis jeg skal være helt ærlig. For det andet er der ikke den vilde forskel, og jeg tror faktisk, at det ville være lidt svært at se forskellen i forhold til forskellige kontraster på billederne. Nå men, jeg kan godt selv se en forskel, og jeg er ret glad for resultatet. Det blev en lidt lang anmeldelse, den korte version er, at hårfarven virkede, og jeg er godt tilfreds.

Jeg havde valgt en farve ret tæt på min egen, da jeg ikke ønsker, det skal se farvet ud, nu har jeg også fregner og synes bare, det ser mærkeligt ud, hvis det mit hår er for mørkt, og jeg synes altid, at håret bliver mørkere end forventet (ok jeg har kun farvet hår to gange i mit liv før). 

Jeg brugte som sagt Logonas creme hårfarve, du kan læse mere om hvor valget faldt på den her. Jeg købte hårfarven på tyske ebay.de og gav 117kr for det, der var hurtig levering, og jeg fik en masse cremeprøver med. Find sælgeren her. Ellers kan jeg se, at Vitabox efterfølgende har fået tilbud på dem til 71,60kr (for creme hårfarven, 39,60kr for pulverversionen 29kr for forsendelse), de har desuden også en dansk vejledning (hvis nu man har købt den tyske). Dog er mange af farvene udsolgt.

Cremehårfarven kommer i en tube som er ret nem at håndtere. Konsistensen er lidt speciel, jeg kommer lidt til at tænke på sveskegrød, men den er noget mere fast i det og faktisk helt ok. Nu var det kun tredje gang jeg nogensinde har farvet, og sidst var for næsten 8 år siden, så jeg er ikke i træning. Det er lige så besværligt at fordele hårfarven i håret med Logonas hårfarve, som med den konventionelle jeg brugte for 8år siden, det er vist ikke min stærke side. Lugten var lidt voldsom, og fordi jeg havde ondt i halsen, kunne jeg nærmest smage hårfarven, men jeg synes ikke lugten på nogen måde er for slem i forhold til, at vi har med hårfarve at gøre. 

Hårfarven skal sidde i håret i 30 min til 2 timer alt efter hårtype, og hvor intens man ønsker farven. Det passede mig ret godt, at farven skulle sidde så lang tid, da jeg var syg og havde af masser af tid, ellers kan man jo farve hår, mens man ser serier. Jeg så det som en fordel, at jeg ikke skulle stresse over at få al hårfarven i før, den skulle ud igen (det er som sagt ikke min styrke).  Der fulgte en hætte (og engangshandsker) med til at tage over håret, og det hjalp meget på lugten, så den generes man ikke af i to timer.

Alt i alt er jeg ret tilfreds med resultatet og processen. Jeg kunne godt finde på at gøre det igen, selvom jeg nogle diskussioner med mig selv om hele konceptet med at farve håret.  Jeg skal se, om jeg ikke kan få lavet et billede hvor man kan se forskellen, men det blev som sagt vellykket, farven blev som jeg forventede og ikke "henna-nartur-agtigt"-farvet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

BILLEDER/PICTURES

Medmindre andet er angivet tilhører billederne på denne blog mig. Billeder jeg ikke selv har taget bliver krediteret i relevante indlæg. Har jeg lånt et billede fra dig, som du ikke vil have jeg bruger, så send en mail. Hvis du låner billeder fra denne blog, så vær venlig at krediter

Unless else is stated the pictures belong to me. The pictures that do not belong to me will be credited in the relevant post . If you do not want me to use a picture that belongs to you, please send a email. If you borrow pictures from this blog, please credit.