Sider


lørdag den 15. oktober 2011

DIY

Det her lejlighedsprojekt er i den grad do it yourself godt nok mere på "vabler på hænderne og ømme lemmer"måden end den modebevidste måde, og nu hvor efterårsferien er begyndt kan jeg se frem til 9 dage der stort set kun står på "lave lejlighed" fra morgen til aften (det er ellers den første efterårsferie jeg har haft i mange år og så kan jeg ikke kalde den ferie, men forlænget arbejdsuge).

Det er dog ikke udelukkende brok fra min side, for det er nu meget lækkert at man faktisk kan se, at man har udrettet noget, og der er lidt som at hver gang vi går i gang med noget, der virker uoverskueligt, bliver det på eller anden måde nemmere, end jeg havde forestillet mig. Fx. de to blændede døre som skulle "omblændes", fordi det ikke var gjort særlig godt første gang - dørene sad stadig i og det bulede ud fra væggen. Vi anede ikke, hvordan vi skulle får dørene ud i første omgang, (det så ud som de var sømmet godt fast og der sad fodpaneler foran dem), og det med selv at blænde dem igen virkede også noget besværligt. Men så gik vi igang med dem, og vupti, så var dørene ude, og nu ser det ud som om at det bliver rimelig nemt at blænde dem selv igen. 

I dag skal vi rive lofterne ned i gangen og skabet ned i soveværelset, og så skal vi se på den petroleumsovn, den frygter jeg lidt. På tirsdag skal der laves el, for sådan noget er jo ikke DIY, til gengæld koster det en masse penge. Jeg er forresten ikke så god til håndværkere (ikke alle selvfølgelig), men det der med at, "godt der også er en mand", som elektrikeren fik sagt, da han spurgte om, jeg var ved at flytte ind med min kæreste eller en veninde, det kan jeg slet ikke med- jeg var altså også med til at rive loftet ned i stuen! Og så det med, at de skal skræmme én, "I burde nok få skiftet alle ledningerne, de er ikke ulovlige eller noget galt, men de er jo gamle, ps det koster 5000, jeg mener 6000, jeg mener 8500kr - måske lidt mere, når vi ser på det" eller "ja I må gerne selv skifte stikkontakterne, men det kan jo være ret svært" ja ja, så er det jo godt jeg også har en mand, hr elektriker, det skal du ikke bekymre dig om, jeg kan jo altid ringe igen, hvis det er...

Billede 1-3 processen med de blændede døre. Billede 3 viser de indbyggede skabe, det højre bliver kosteskab(man kan lige ane badeværelset gennnem det) det til venstre har jeg planlagt skal være skoskab, den anden side af det skab kan ses på billede 4.

1 kommentar:

  1. Puha et projekt! Og den der elektriker - han lyder da som et vaske ægte røvhul!

    SvarSlet

BILLEDER/PICTURES

Medmindre andet er angivet tilhører billederne på denne blog mig. Billeder jeg ikke selv har taget bliver krediteret i relevante indlæg. Har jeg lånt et billede fra dig, som du ikke vil have jeg bruger, så send en mail. Hvis du låner billeder fra denne blog, så vær venlig at krediter

Unless else is stated the pictures belong to me. The pictures that do not belong to me will be credited in the relevant post . If you do not want me to use a picture that belongs to you, please send a email. If you borrow pictures from this blog, please credit.