I går fik jeg Harper´s Bazaar med posten, jeg er kun nået til reklamerne indtil videre (de er så også værd at kigge på modsat de danske magasiner). Jeg synes generelt at reklamebranchen (og magasinerne) bliver mere og mere flittige med photoshop. På billedet nedenunder nåede jeg at tænke, at modellen måttet have meget tynde arme, hvis de så sådan ud med masser af stof (blusen) omkring dem. Og så var det jeg fik øje på monsterhånden, der holder tasken... Stakkels model, tænk at rende rundt med megatynde arme som så ender i nogle ordentlige (deforme)plader af nogle hænder. I kan se et bedre billede samt de andre kampagnebilleder (som også er ret manipulerede) her. Jeg har prøvet at vende og dreje min egen hånd, men den kan på ingen måde se sådan ud.
Jeg synes egentlig, der skulle være lovgivning med noget mærkning af så manipulerede billeder. For mig er der stor forskel på at ændre på mætningen og kontrasten og så ændre på selve motivet. På den anden side har Yves Saint Laurent jo selv lavet en slags mærkning med monsterhånden...
Jeg synes simpelthen sådan noget er forkastligt og på ingen måde pænt. Mindes en Tommy Hilfiger kampagne for et par år siden, hvor modellens hoved var større end hendes hofter. Altså hvem finder det tiltrækkende eller værd at stræbe efter?
SvarSletJeg er helt enig, Betina. Jeg tror, dem der sidder og laver det ser sig blind i det, og moden går jo ofte efter ekstremer. Men nej, jeg kan sgu heller ikke forstå det.
SvarSlet- Vibeke
Altså jeg har læst sammen med en, hvis ene hånd var større end normalt, meeen ikke stor som den i YSL-reklamen.
SvarSletForstår generelt ikke det store behov for gennemgribende fotobehandling, senest H&M's modelhoveder på virtuelle kroppe.
Sacha: den er jo også helt deform. Jeg kan bedre forstå H&M, det er nok fordi, det er billigere at bruge "menneske"hoveder, end at lave dem selv.
SvarSlet- Vibeke